emmasresor.blogg.se

Välkomna till min reseblogg.

Äntligen framme!

Publicerad 2013-02-25 18:39:00 i Allmänt, Brasilien,

Den 23e Februari klockan 11.00 satte vi oss på tåget för att ta oss till Kastrup i Köpenhamn, mellanlanda i Madrid och Sao Paulo och sen bli upphämtade i Porto Alegre för 1,5 timmes bilkörning till Lajeado. Klockan 21.00 den 24e (svensk tid) var vi framme... äntligen! Över lag gick resan hur bra som helst, bortsett från att min väska fastnade på Sao Paulos flygplats men förhoppningsvis får jag tillbaks den redan idag så, inte hänga läpp! :)

Nu sitter jag i allrummet i huset vi kommer bo i de kommande 5 månaderna. Stort och fint är det, tv'n står på med hemska portugisiska tv-serier i bakgrunden och trafiken bullrar för fullt utanför. De andra studenterna har nyss gett sig iväg, 4 tjejer och 2 killar, alla från portugal så än så länge har man inte förstått mycket av samtalen här, men de verkar riktigt trevliga i alla fall :) Nu tror jag att jag ska slänga i mig lite frukost innan man ger sig iväg och upptäcker staden lite... hoppas ni har det bra hemma i kalla Sverige! ;)

Kommentarer

Lämna gärna en liten kommentar!
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela