emmasresor.blogg.se

Välkomna till min reseblogg.

Bom dia!

Publicerad 2013-03-05 19:04:00 i Allmänt, Brasilien, Äventyr,

Hej, nu var det ett bra tag sedan jag skrev första inlägget här och det beror både på att datorn bestämde sig för att jävlas med mig under några dagar, plus att vårt internet i huset är extremt långsamt. Därför passar jag nu på att uppdatera medan jag sitter på universitet där det går betydligt fortare.

Den första tiden här i Lajeado har varit ganska slapp och jag har mest spenderat tiden med att lära känna omgivningen och registrera en massa papper för att bli inskriven som utbytesstudent. Man har hunnit lära sig småord som hej, tack, varsågod, hur mår du osv... men mer blir det när språkkursen börjar (vilket vi inte vet än), men biologikursen börjar nu på Lördag morgon *knasigt* och vi kommer bara ha föreläsningar en dag i veckan. Jag och Stina (pluggkompisen från Halmstad) passade även på att anmäla oss till lite aktiviteter, så ni blir det motionssim 2 ggr/vecka och lite gym på det. Ska bli härligt! 

För ett par dagar sen blev jag och Stina upphämtade av Camila och Jonas som tog med oss till den stora och gamla bron Ponte de ferro utanför Lajeado. Mitt på bron stod en massa folk, en del iförda hjälmar, och man kunde se orangea linor fastspända i bron. Camila hade berättat för oss om detta några dagar tidigare och jag trodde aldrig jag skulle våga, men när jag väl stod där på bron kände jag bara: Jag måste!!! Helt plötsligt står man där med säkerhetslina fastspänd runt midjan på en platå ca 22-25m ovanför floden med instruktionerna från Stina ,som hoppat en stund tidigare, att "inte tänka". Så jag tog hennes råd och tog ett litet kliv åt sidan och helt plötsligt föll man handlöst ner mot floden, svingandes fram och tillbaka. Första millisekunderna var man totalt vettskrämd men sen vände det och man blev istället så jäkla lycklig och nästan lite småstolt över att man vågade göra det. Totalt underbar känsla!!
 
"Varför utsätter jag mig för detta?"
 
*Lycklig tjej*
 
Ha det så bra där hemma!

Kommentarer

Postat av: Andy

Publicerad 2013-03-28 07:59:18

Hade ingen aning om att du gett dig ut på ett sådant äventyr! Vad roligt! Och det verkar som att du ser till att göra det ännu mer äventyrligt dessutom. Bra jobbat! Eller hoppat... :)

Svar: Hej. Jo minsann, får man ett sånt bra erbjudande från så kan man ju inte motstå! Ja jag gör så gott jag kan, och idag ska fler resor bokas så vi får se vart jag hamnar härnäst :)
Emma Andersson

Lämna gärna en liten kommentar!
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela