emmasresor.blogg.se

Välkomna till min reseblogg.

Buenos Aires

Publicerad 2013-05-16 19:41:29 i Allmänt,

Mellan den 2a och 7e maj drog jag och Stina på en liten tripp till Buenos Aires, Argentina. Vi bodde på ett härligt litet hippie-hostel fullt med målningar på väggarna och växter lite här och var. Om kvällarna ljöd musik ur högtalarna och ibland spelade lokala liveband på scenen... ett riktigt härligt ställe helt enkelt, fullt med flummiga backbackers.
 
Den första dagen i Buenos Aires hade vi planerat lite sightseeing men naturligtvis skulle vi mötas av värsta regnovädret så vi fick planera om och försöka hitta ett ställe där vi hade tak över huvudet istället. Problemet var bara att bådas lokalsinne och kartläsning var på noll under resan så istället för att hålla oss torra irrade vi runt i regnet. Tillslut lyckades vi dock! Förutom gallerian besökte vi under resan även botaniska trädgården, Evitamuséet, konstmuséet Malba, nationalhistoriska muséet, Plaza de Mayo, Oblisco, osv. Som tur var har de ett ganska bra tunnelbanesystem i staden och därför var det lätt att ta sig fram och tillbaka, det enda negativa med tunnelbanorna är att det tydligen är väldigt lätt för tjuvar att sno åt sig saker från turister. De passade nämligen på att öppna min väska och sno åt sig min plånbok så för tillfället har jag nästan inga pengar och inga bankkort. Woho!! Men allt löser sig, det gör det alltid. Jag bestämde mig för att inte låta det förstöra min lilla resa för det fanns ju ändå ingenting att göra åt saken, så jag lyckades minsann njuta av vistelsen ändå! :) 
 
 
 
 
Stina busar i botaniska trädgården! ^^
 
 
 
Botaniska trädgården myllrade av katter!
 
Evita-museet!
 
Såhär mysigt var hostlet vi bodde på!
 
 
 
 

Kommentarer

Lämna gärna en liten kommentar!
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela